Prajitura "Trandafirul negru"



Acesta prajitura am vazut-o prima data intr-o revista,apoi pe blogul prietenei mele LIANA TOMA si pe altele. Mi-a placut mult dar uite ca tot nu am ajuns sa fac pana acum.Iata ca i-a venit randul.
Am facut unele modificari la reteta de aceea eu am sa scriu varianta mea.

Ingrediente:
Foi:
1 kg faina alba,
250 gr zahar,
100 gr margarina
3 galbenusuri
15 gr drojdie proaspata
250 ml lapte
1 esenta de rom
Umplutura:
250 gr mac
200 gr nuca macinata
 200 gr zahar
100 ml lapte
100 gr ciocolata cu martipan
 Crema:
750 ml lapte
2 plicuri budinca de caramel
200 gr zahar
250 margarina pentru crema
(data viitoare voi pune  1 l de lapte si 3 plicuri de budinca,pentru ca a fost cam putina crema,dupa parerea mea)
 Glazura:
200 gr ciocolata si 2-3 linguri de lapte sau frisca.

Mod de preparare:

Topim margarina,amestecam drojdia cu o lingura de zahar ca sa se lichefieze.
Faina,zaharul,galbenusurile,esenta,drojdia,margarina topita si laptele caldut se framanta bine.
Lasam sa creasca 30 min.



Aluatul se imparte apoi in 6 parti egale.


 Aici in poza o parte din aluat era una dintre foi care era in cuptor la copt.
Umplutura:
Macinam macul,adaugam nuca macinata,zaharul,ciocolata cu martipan taiata bucatele se  amesteca,tunam laptele cald si amestecam bine.Lasam pana creste si aluatul,astfel se va absorbi laptele.


Crema: Budinca si zaharul se pune in laptele rece.Punem pe foc,amestecam continuu pana se ingroasa.Acoperim cu folie alimentara si dam la rece.

Cand budinca s-a racit o mixam apoi adaugam si margarina tinuta la temperatra din bucatarie si mixam bine pana se face cremoasa.
Aluatul crescut si impartit in 6 parti se coace astfel: din doua parti intindem foi pa masura tavii,punem hartie de copt pe dosul tavii si coacem foile.
Celelalte patru parti se intind foi tot de masura tavii dar se ung  fiecare dintre ele cu 1/4 din cantitatea de umplutura,se ruleaza bine.Cele patru sucituri se pun una langa alta si se coc in interiorul tavii,dupa ce am copt foile.


Cand toate sun copte,racite bine asamblam prajitura.
Punem in tava o foaie,jumatate di crema,suciturile peste acre intindem cealalata jumatate de crema si a doua foaie.
Deasupra pune glazura din ciocolata topita.


Se lasa la rece cateva ore si apoi se portioneaza.

La mine nu a mai apucat sa stea decat vre-o 30 min si am taiat-o un pic mai greu dar a fost foarte buna.

Comentarii

  1. am vazut reteta in mai multe reviste si pe site uri,,dar inca n-am reusit sa o fac ,dar astazi m-ati convins,curand am sa o incerc pt ca mi se pare foarte gustoasa,,,,,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu o tot vazusem de multe ori pana m-am hotarat sa o fac.Este intr-adevar foarte buna si foarte aspectuoasa.
      Astept sa vad cum ti-a iesit! sigur foarte buna!

      Ștergere
  2. De ce nu ai scris si reteta originala sa vedem modificarile facute de tine ,thanks & God bless !!!!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare