Rata la cuptor cu sos de ciuperci si spanac



Ingrediente:
1 rata  de aprox 2 kg
2-3 foi de dafin
3-4 catei de ustiroi
1 lingura de amestec de : maghiran,rozmarin,piper,ghimbir
2-3 linguri sos de soia
200 ml vin alb
200 ml supa de pui
Glazura:
3 linguri miere
2 lingurite sos de otet balsamic
1 ceasca suc de portocale stors proaspat
Sos:
400 gr ciuprerci proaspete
300 gr spanac proaspat
1 legatura ceapa verde
3 linguri smantana
sare si piper

 Mod de preprare:
Rata se condimenteaza bine cu amestecul de condimente,stropim cu sosul de soia si o lasam cateva ore la frigider pentru a  patrunde aromele in carne.
Am asezat rata intr-un vas ceramic ,in interior am pus frunzele de dafin si usturoiul pe care l-am presat cu lama cutitului pentru a se sfarama.Adaugam in vas vinul si supa,am acoperit vasul cu folie de aluminiu si am lasat-o 50min,dupa care am scos folia si am mai lasat-o pana a scazut tor lichidul si apoi am glazurat rata dupa care am mai last-o la cuptor 15 min.

Ciupercile spalate se taie in felii.Ceapa verde se toaca marunt si se caleste in putin ulei dupa care adaugam ciupercile si le lasam sa se inmoaie bine,condimentam cu sare si piper.

Spanacul l-am opartit 2-3 min dupa care l-am scurs si l-am tocat nu prea marunt.Cand ciupercile sunt suficient de fierte adaugam si spanacul si apoi smantana.Lasam doar 2 min sa mai fiarba si gata.





Comentarii

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare