Mucenici moldovenesti de post

Ingrediente:
 500 gr faina
250 ml apa
25 gr drojdie
1 varf lingurita de sare
3-4 linguri de ulei
100 gr zahar
esenta de lamaie
Sirop
200 ml apa,5-6 linguri de zahar,esenta de lamaie
Miere si nuca macinata

Mod de preparare:
 Drojdia se masteca cu o lingura de zahar pana se lichefiaza,adaugam o lingura de faina si 2-3 linguri de apa calduta.
 Maiaua astfel obtinta o lasam cateva min sa cresca
Adaugam maiaua crescuta peste faina. Punem sarea,uleiul si turnam apa calduta si framantam bine aluatul pe care-l lasam sa cresca 30-40 min.
Se imparte aluatul crescut in 12 bucati.
din fiecare bucata se face un sul care apoi se impleteste in forma cifrei "8".
Eu am rulat si de la un capat si de la altul si am obtinut un "8" plin.

Am lasat sa cresca in tava putin si apoi am pus tava in cuptor  30 min.
Siropul cald l-am turnat usor peste mucenicii scosi din cuptor.I-am scos din tava si i-am uns cu miere si apoi am presarat nuca macinata,


Comentarii

Postări populare