Tort "1 Martie"



Ca in fiecare an,sotul meu vrea sa daruiasca domnelor de la el de la birou pe langa martisoare sau flori cate un tort.Uneori de 1 Martie,alta data de 8 Martie,dupa cum am eu timp la dispozitie pentru a le pregati.

Pentru ca eu am lansat o "Campanie de SARBATOARE"  si acum este gazduita de Dana Cristea  cu acest tort o particip si eu .
Ingrediente:
Blat:
10 oua
10 linguri apa
10 linguri zahar
20 linguri faina
1 praf de copt

Crema:
400 gr fructe de padure

 200 gr zahar
10 gr gelatina


400 ml frisca


Decor:
 1 kg zahar pudra din comert
1 lingura margarina
1 lingura miere sau energizant
10 gr gelatina hidratata in 2-3 linguri apa

Mod de preparare:
Blat:
Albusurile impreuna cu apa se bat spuma.Adaugam zaharul si continuam sa batem pana obtinem o spuma tare.Adaugam apoi galbenusurile si mai mixam 1-2 min.
Incorporam faina cu praful de copt amestecand usor .
Am copt blatul intr-o forma rotunda de 28 cm.
Cand este copt se scoate din forma si se lasa sa se racesca.Apoi l-am taiat pe doua locuri si am obtinut trei foi de blat.

Crema:
Fructele se fierb cateva  min cu zaharul si apoi se lasa sa se raceasca.Gelatina se hidrateaza si se topeste iar apoi se aduga in fructe.
Frisca batuta se amesteca cu fructele.Se imparte crema in doua parti egale si se umple tortul.

Decor:
Gelatina hidratata se topeste,se adauga mierea,margarina si zaharul pudra si se amesteca.Pasta obtinuta trebuie sa fie elastica si usor de modelat, ca o plastilina.
Se intinde apoi intre doua folii alimentare ,se da la o parte folia de deasupra si cu ajutorul foliei o punem peste tortul care a fost acoperit cu un strat subtire de gem de caise sau alt gem fin,fara fructe,pentru ca pasta de zahar sa se lipeasca de blat.
Dupa ce am lipit pasta frumos peste tot,decupam plusul.
Pentru decor de acesta data am desenat cateva narcise.



Comentarii

Postări populare