Prajitura cu piersici





Prajitura este facuta dupa reteta postata de Angelica  pentru concursul Retete SunFood.
Ingrediente:
Aluat:
500 gr faina
1 praf de copt
200 gr unt
100 gr zahar
coaja de la o lamaie
smantana cata cuprinde

Umplutura:
3 cutii de copot de piersici SunFood(eu am avut doar 1 cutie si am mai facut eu din piersici proaspete niste copot)
200 gr nuca macinata
350 gr piure de mere
150 gr zahar
1 lingurita esenta de vanilie

Sirop:
Zeama de la compot,
100 gr zahar

Mai avem nevoie de:
100 gr tocata grosier
Gris (eu am preferat sa folosesc pesmet)

Piureul de mere:
10 mere curatate de coaja si cotor
250 gr zahar
1 baton de scortisoara
1 cana de apa


Mod de preparare:

Aluat:
Faina amestecata cu untul, praful de copt si zaharul,coaja de lamaie. Apoi se amesteca treptat cu smantana pana cand obtinem un aluat elastic,nelipicios.Se imparte in doua parti si se impacheteaza in folie si se da la rece cel putin 30 min.

Piureul de mere:
Merele curatate de coaja si cotor se taie bucati.Se adauga zaharul,batonul de scortisoara si apa.Se fierb foarte bine merele.Se scurg foarte bine si apoi se paseaza cu un blender.

Umplutura:
Piureul de mere se amesteca cu nuca macinata,zaharul si esenta.Cu acest amestec se umplu piersicile.Se unesc intre ele jumatatile pentru a forma un fruct intreg.

Sirop:
Zeama de compot se fierbe impreuna cu zaharul pana se ingroasa.



Aluatul se intinde in foi. Asezam in tava prima foaie,peste care se presara pesmetul(sau grisul) se aranjeaza piersicile una langa alta(eu le-am pus putin mai distantate pentru as mai fi avut nevoie de inca cateva).
Printre piersicile umpute se presara nuca tocata grosier(cu cutitul).
Deasupra se intinde cea de-a doua foaie.Se sigileaza bine marginile iar printre piersici presam putin aluatul.
Dam la cuptor pentru 40 min.



Inainte cu cateva min de a scoate tava din cuptor se pensuleaza prajitura cu sirop.Se mai lasa pana se rumeneste frumos.
Se lasa apoi sa se raceasca in tava. Se pudreaza cu zahar si se portioneaza.

Va doresc Pofta buna! Prajitura este un deliciu.



Comentarii

Postări populare