TURTA DULCE -figurine













          Anul acesta nu am mai vrut sa fac nici o casuta.Am vrut doar figurine de turta dulce decorate,asa cum ma pricep.
Ingrediente:
 1 kg de faina
300 gr zahar pudra
250 gr miere
300 gr unt sau margarina
3 oua
2 lingurite bicarbonat de sodiu
1 lingurita cacao
1 lingurita nucsoara macinata
 2 lingurite scortisoara
1 lingurita ghimbir
Cantitatile de arome(condimente) sunt optionale.

Royal icing:
2 albusuri
350 gr zahar pudra
2 linguri amidon
1-2 linguri zeama de lamaie
1 lingurita esenta de lamaie



Mod de preparare:
 Am topit mierea si margarina,apoi in compozitia calda am adaugat si zaharul .Dupa ce acest amestec s-a racit am adaugat si ouale batute.
Faina,cacaua,scortisoara,nucsoara si ghimbirul se amesteca intr-un vas,adaugam bicarbonatul stins si compozitia de miere .Se omogenizeaza foarte bine aluatul.Se impacheteaza in folie alimentara si se lasa la rece.
Aluatul meu a stat la rece   5 zile.Cu cat sta mai mult la figider cu atat va deveni un aluat mai fin.Perioada optima este de 5 zile.
Se intinde foiaie de 5-6 mm si apoi se decupeaza figurinele sau componentele unei casute.
Se decoreaza apoi cu royal icing .
Pentru pasta royal icing trebuie sa batem foarte bine albusurile,adaugam zaharul pudra trecut prin sita,apoi amidonul,zeama si esenta de lamaie.(esenta nu este obligatoriu,mie imi place).

La  final dupa ce am mixat foarte bine,trebuie sa obtinem o pasta alba,lucioasa si atat de consistenta incat sa curga destul de greu de pe lingura.Decoram turta dulce dupa imaginatie cu pasta alba sau o putem colora dupa preferinta dar cu un colorant gel sau pudra.Eu am mai folosit la decor si cateva bombonele colorate.







Comentarii

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare