Tort cu mere



Zilele trecute am vorbit cu nepotul meu-baiatul fratelui meu- si-l intrebam ce dulce i-ar placea sa-l astepte cand soseste la Timisoara,ei venind tocmai de la Roma.Iulian,caci asa il cheama pe nepotul meu a preferat un tort cu mere,desi eu chiar am cumparat afine ca sa pregatesc ceva bun cu ele.Ei,le-am folosit la o inghetata,nu au ramas nefolosite.
Pentru tortul meu cu mere am facut un blat cu aroma de mar si scortisoara,in care am pus si felii de mar,o crema din mere rase si l-am decorat simplu cu putina frisca si trandafiri din mar.
Ingrediente:
Blat:
75 gr unt
200 gr zahar
1 lingurita esenta de mar cu scortisoara
 1 lingurita esenta de vanilie
1 lingurita praf de copt
1/2 lingurita scortisoara
2 oua
200 ml smantana grasa
2 mere mari
Crema:
1 kg de mere
200 gr zahar
1 plic budinca de vanilie
 Decor:
 100 gr frisca
 1 mar mare
zeama de la o lamaie
 300 ml apa
100 gr zahar
1 lingurita scortisoara

Mod de preparare:
 Blat:
Zaharul se amesteca cu untul pana se face spuma,adaugam ouale si esentele.Faina se amesteca cu scortisoara si praful de copt si se incorporeaza in amestecul de zahar cu unt si oua.La final adaugam si smantana.
Compozitia se pune in forma de tort iar desupra se pun felii de mar(adica merele curatate de coaja si seminte se taie in 8 felii)care se preseaza usor in aluat.Se coace,se face testul cu scobitoarea.
Blatul se lasa la racit.
 Crema:
Merele date pe razatoare se pun la fiert cu zaharul.cand s-au inmuiat si au lasat zeama se adauga praful de budinca si se fierbe pana se ingroasa.Se lasa crema sa se racoreasca putin si apoi se intinde in strat uniform peste blatul pe care l-am pus ep un platou si am pus inelul detasabil in jurul lui.
Lasam tortul la rece 2-3 ore.
In acest timp pregatim trandafirii din mar.
Un mar mare se taie in jumatate si apoi in felii foarte subtiri care se pun in putina apa amestecata cu zeama de lamaie.
Se pune la fiert apa cu zaharul si scortisoara si cand apa fierbe punem feliile de mar pentru 30 de secunde. Se scot si se scurg de apa.Cand sunt reci din aceste felii facem mici trandafirasi pe care-i vom aseza pe o stea din frisca.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare