Cozonac cu nuca -fara framantare





                      Imi doream si o felie de cozonac pe langa restul preparatelor de Paste .Timp putin,munca multa,asa ca am ales sa fac un cozonac neframantat. Am citit pe net diferite retete si conform acestora ar fi trebuit sa stea foarte mult la crescut.Nu aveam timp nici pentru asta,ca doar nu era sa-l coc duminca,in ziua de Paste. L-am lasat vre-o 3 ore la crescut si atat.Am zis ca ce o iesi o iesi.A iesit un cozonac bine crescut si plin de nuca(nu am fost zgarcita la umplutura).

Ingrediente:
500 gr faina
10 gr drojdie proaspata
3 oua(doar galbenusuri)
100 gr zahar
200 ml lapte caldut
50 gr unt topit
coaja de la o lamaie

Umplutura:
200 gr nuca
3 albusuri
4 linguri zahar
1 lingura cacao neagra
esenta de rom

1 galbenus pentru uns

Mod de preparare:
Umplutura:
Albusurile se bat spuma cu zaharul la bain-marie.Adaugam nuca,cacaua si esenta.

Drojdia se amesteca cu 1 lingura zahar,4-5 linguri de lapte caldut si o lingura de faina.O lasam deoparte sa creasca putin.
Intr-un bol punem faina,zaharul,galbenusurile,coaja rasa de lamaie.Turnam drojdia,laptele si untul topit.Amestecam cu o lingura sau cu mana pana obtinem un aluat omogen.Totul e gata in 5 min.Acoperim vasul cu un prosop si-l lasam la loc caldut sa creasca. Dupa cum am citit diferite retete ar fi trebuit sa creasca cel putin 4 ore.Apoi lasat la frigider cel putin 12 si abia apoi modelat si copt.Nu am avut timp dupa cum va spuneam,asa ca dupa 3 ore am intins foaia si am intins umplutura de nuca peste.Am rulat cozonacul si l-am pus in tava.L-am lasat sa creasca,nu mai stiu cat ca aveam si altele de facut.Cand a fost crescut,l-am uns cu un galbenus si l-am dat la cuptor.
Cand cozonacul e copt  se scoate din tava. Al meu a crapat putin pe margini,dar e foarte bun.



Comentarii

Postări populare