Galuste cu branza si sos de rosii



Laura Laurentiu are o multime de retete care imi plac.De foarte multe ori m-am inspirat de pe blogul dansei cand am pregatit cate o reteta care era mai noua pentru mine,stiind ca-mi va iesi si ca va fi pe gustul meu.
Asa am vazut si acesta reteta de galuste branza.Sunt intr-adevar un deliciu.

Ingrediente:
Galuste:
180 gr branza dulce
1 ou
120 gr faina
Umplutura:
180 gr branzeturi(65 gr mozzarella ,50 gr branza cu mucegai albastru si restul branza feta)
1 lingura verdeata(eu am folosit doar patrunjel)
sare si piper alb

Sos de rosii:
6-7 rosii mari
1 ceapa
2 catei de usturoi
2 ramurele de busuioc
2 ramurele de cimbru
2 foi de dafin
1 lingurita de zahar
sare si piper
2 linguri de ulei


Mod de preparare:
 Sosul:
 Rosiile se oparesc in apa fiarta si se curata de pielita.
Ceapa tocata fin si usturoiul se pun in ulei.Se calesc putin si apoi se adauga peste ele rosiile taiate cuburi,crengutele de verdeata,sare si piper si 500 ml apa.Lasam sa fiarba sosul in vasul acoperit pana cand scade o parte din lichid.Scoatem frunzele si restul sosului il punem in blender si-l pasam.Adaugam si o lingurita de zahar in sos pentru a echilibra aciditatea rosiilor.
Lasam sosul deoparte,la cald totusi.


Galuste:

Din branza dulce,ou si faina  framantam un aluat.Adaugam si un praf de sare in compozitie.Nu framantam prea mult pentru a nu dezvolta glutenul din faina si in acest fel aluatul galustelor ar avea textura cauciucata.

Umplutura:
Amestecam toate branzeturile,adaugam verdeata,sare si piper alb si omogenizam bine compozitia.

Impartim compozitia de aluat in portii egale pentru galuste.Intindem in mana fiecare bucatica de aluat,punem o lingurita din amestecul de branzeturi si adunam marginile.Rotunjim in mana galusca formata.Le asezam pe o tava unsa cu ulei sau pudrata cu faina.

Intre timp este bine sa punem la fiert o oala cu apa si putina sare.Cand apa clocoteste putem introduce galustele.Le desprindem usor cu spumiera in cazul in care se lipesc de fundul oalei si le lasam sa fiarba 3-4 min .ele se ridica la suprafata singure.

 Scoatem galustele cu spumiera si le punem in sosul cald.Le lasam sa fiarba impreuna 2 min. Se servesc calde.



Comentarii

Postări populare