TORT ANIVERSAR "DELIMANO"








Pentru ca am participat la concursul de la DELIMANO,si dupa multa munca,mult,foarte mult timp petrecut la calculator,am reusit sa ajung si in etapa finala.
In prima faza m-am inscris in concurs doar pentru ca premiile puse in joc la fiecare etapa erau foarte atractive,am sperat sa ma pot mentine macar 3 etape,dar uite ca am reusit si partea finala.
In acesta ultima saptamana de concurs am avut ca provocare saptamanala"Torturi speciale" facute la diferite ocazii.
Mie mi-a placut tare mult cum arata tortul din poza provocarii si chiar de luni dimineata m-am gandit ca voi incerca sa fac un tort asemanator ca ultima reteta postata in concurs.
Joi dimineata am copt tortul(blatul),seara dupa ce am venit de la munca am pregatit crema pe care am lasat-o la rece.
Vineri dimineata,printre retete postate la concurs,framantat si copt paine,pregatit mancare pentru familie,am reusit sa termin si tortul.
Cam lunga povestea,sa trecem la lucruri concrete,reteta:

Ingrediente:
Blat:
7 oua
7 linguri de apa
200 gr nuca macinata
180 gr faina
1 praf de copt
Crema:
300 ml frisca
400 gr ciocolata alba
2 lingurite  ness
Decor:
pasta de zahar din 3 linguri de zahar pudra
inimioare - jeleuri cumparate


Mod de preparare:
Blat:
Albusurile impreuna cu apa si praful de copt se bat spuma tare.Adaugam zaharul apoi albusurile si se bate in continuare pana se topeste zaharul.
Cu o lingura sau paleta amestecam apoi nuca in compozitie si faina.



Pentru ca nu am forma de inima am copt un blat rotund.


Blatul rece l-am decupat mai intai in forma de inima si apoi l-am taiat pe doua locuri.


Crema: Ganache-ul l-am pregatit de aseara.Am topit ciocolata alba si am adaugat frisca rece,am amestecat si apoi am lasat-o peste noapte la frigider.Deoarece mie nu prea imi place ciocolata alba ii voi schimba aroma cu putin ness.

Deoarece crema mi s-a parut mai moale,pentru siguranta am dizolvat un plic de gelatina si l-am adaugat la crema,de asemenea si ness-ul l-am amestecat cu 2 linguri de apa si o lingura de zahar.
Am mixat bine de tot crema,a iesit de minune.

 Am insiropat blaturile cu cafea ness 3 in 1 ca sa nu se schimbe culoarea blatului.
am umplut tortul cu crema si l-am acoperit si deasupra tot cu crema.


Bentita portocalie e din pasta de zahar,am scris tot cu crema.Inimioarele sunt jeleuri ca am avut ghinionul ca sa nu am un colorant rosu bun.

 Tortul a iesit foarte bun la gust,pufos,pana seara a mai ramas doar o feliuta.

Comentarii

Postări populare