Sfecla rosie cuburi in otet


Imi place sfecla rosie ca muratura .Obisnuiesc sa pun in butoiul cu muraturi asortate sau chiar in cel cu varza murata deoarece da o culoare minunata .Eu o mananc si asa murata doar in saramura.Imi place,dar pentru sotul meu trebuie sa o pun la borcan in otet.
 Ingrediente:
 7-8 buc de sfecla rosie
300 ml otet
100 gr zahar
 600 ml apa
 obtional: chimen
Mod de preparare:
Sfecla se spala foarte bine si se pune la fiert in apa cu sare.Trebuie sa fiarba aprox o ora ,testam daca intra destul de usor furculita.Scurgem sfecla de apa,o scoatem pe o tava si o lasam sa se raceasca cat sa putem sa o curatam fara sa ne ardem la maini.Este indicat sa folosim manusi din acest moment pentru a nu ne colora pe maini.
Sfecla se curata foarte usor,aproape nici nu este nevoie de cutit.Se taie apoi in cubulete.Punem sfecla in borcane.
 Punem apa cu otetul,zaharul  al fiert si apoi turnam amestecul peste sfecla si le inchidem.Sterilizam apoi borcanele cu sfecla asezandu-le intr-o cratita in care am asezat un prosop de bumbac si turnam apa in vas cat ne permite vasul.De preferat pana aproape al capcul borcanelor.Fierbem apoi 30 min di momentul fierberii.Lasam borcanele in apa calda pana a doua zi de preferat,pentru a se raci usor si abia le asezam in camara la rece.



Comentarii

Postări populare