Tort cu capsuni si must




De Sf Valentin in fiecare an trebuie sa sarbatorim pentru ca pe fiica-mea o cheama Valentina.In acest an am pregatit un tort cu capsuni(le-am vazut al magazin asa frumoase si mi-au facut cu ochiul).Am ales un blat cu must si cacao si crema de capsuni.
Voi incadra acest tort si in Campania de SARBATOARE chiar daca este organizata de mine.

Ingrediente:
 Blat:
6 oua
300 gr zahar
200 gr unt
300 gr faina
2 linguri de cacao
175 ml must de struguri
1 lingura esenta de vanilie
1 plic praf de copt




Crema:
 1 l lapte
 3 plicuri budinca de capsuni  Dr Oetker
8 linguri de zahar
400 ml frisca

Decor:
Capsuni
300 gr ciocolata
100 ml frisca


Mod de preparare:
Galbenusurile se amesteca cu jumatate din cantitatea de  zahar pana obtinem o compozitie albicioasa si  spumoasa.Adaugam untul moale,apoi mustul,cacaua,praful de copt si faina.

Albusurile se bat spuma,apoi se adauga zaharul si se bat pana acesta se topeste.

Incorporam amestecand usor albusurile in compozitia cu faina.

Se pune compozitia in tava rotunda de tort .Eu am folosit si 2 forme mici de silicon inima in care am pus doar cam 2 polonice se supa din compozitie.
 Cand blaturile sun coapte se scot din cuptor.Cele mici se vor coace mult mai repede.
Crema:
Laptele,praful de budinca si zaharul se fierb.Cand budinca este fiarta se acopera cu folie alimentara si se lasa sa se raceasca.
 Budinca rece se mixeaza impreuna cu frisca.
Blatul mare,rotund se taie pe jumatate pe orizontala.
Inimioarele se umplu cu crema de budinca de capsuni.Se aseaza pe o farfurie,se intinde un strat cam de 2 cm grosime de crema si se aseaza a doua inima de blat.
Pe un platou asezam o foaie de blat,punem inelul detasbil in jurul blatului.Asezam jumatati de capsuni cu partea taiata inafara.

Crema se pune peste blat,se umplu toate golurile se niveleaza.se aseaza  al doilea blat peste crema.
Ciocolata se topeste impreuna cu frisca la bain-marie.
Asezam inimioara pregatita mai devreme peste blatul rotund.Turnam ciocolata calda peste tort si intindem repede pentru a uniformiza startul de ciocolata.
Lasam  la rece 1-2 ore si apoi indepartam peretele detasabil.




Comentarii

Postări populare