Tort de ciocolata cu mousse de fructe de padure



Imi place ciocolata,de aceea am ales sa fac pentru revelion un tort cu gust intens de ciocolata si fructe de padure .
 Ingrediente:
Blat:
5 oua
60 gr zahar
50 gr ciocolata
2 linguri de faina
2 linguri de amidon
 3 linguri de cacao
1 praf de copt

Buline
350 gr branza dulce
80 gr nuca de cococs
100 gr zahar
 2 galbenusuri
 4 linguri rase de amidon

Crema:
600 ml frisca
300 gr fructe de padure
200 gr zahar
 10 gr gelatina

Glazura de cacao:
200 ml apa
230 gr zahar
150 ml frisca
75 gr cacao
10 gr gelatina

Mod de preparare:
 Buline:
 Amestecam toate ingredientele si formam bile(daca compozitia iese mai moale-poate branza nu a fost suficient de scursa mai adaugam 1-2 linguri de nuca de cocos).Bilele de branza se aseaza in forma de tort care a fost tapetata cu ulei si faina.
Blat:
Galbenusurile de freaca spuma cu zaharul,adaugam cacaua si  ciocolata topita si racorita.Incorporam faina si praful de copt . Albusurile batute spuma se incorporeaza amestecand usor pana se omogenizeaza.Turnam amestecul peste buline si dam la cuptor la foc mic pentru 45-50 min.
Scoatem blatul din forma dupa ce s-a racit aproape complet.
Crema:
Fructele de padure si zaharul se pun intr-o craticioara si se fierb 15 min dupa care se lasa sa se raceasca bine.Gelatina se hidrateaza si se topeste apoi se adauga peste fructe si totul se amesteca cu frisca batuta .
Blatul se pune pe un platou si in jurul lui se fixeaza un inel detasabil..Crema se intinde in strat uniform peste blat si se lasa la rece 2-3 ore.
Glazura:
Apa cu zaharul,frisca si cacaua se amesteca intr-un vas si se pune pe foc mic pana se topeste zaharul.Se da deoparte si gelatina hidratata se adauga in amestecul cald.Amestecam rapid pentru a se dizolva toata gelatina.Se lasa sa se raceasca amestecand mereu in ea .Cand este rece dar inca fluida se toarna peste tort. si se la lasa la rece din nou 8-10 ore.
Se scoate usor inelul din jurul tortului dupa ce am trecut cu lama unui cutit in jurul tortului pentru a-l desprinde de peretele inelului.
Am decorat cu cateva bucatele de ciocolata pe care le-am facut astfel:am topit o ciocolata fina cu lapte,am intins pe o hartie de copt cateva forme neregulate in strat subtire peste care am pus bombonele decorative aurii si le-al dat la rece.Cand am avut nevoie le-am desprins de pe hartie ,le-a rupt si le-am fixat in glazura.
Am adaugat la decor si cateva bomboane de ciocolata si fructe de padure.




Comentarii

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc pentru aprecieri!
      Ne-a placut tare mult acest tort,bun,racoritor si combinatia de ciocolata si fructe de padure e minunata!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare