Tort "Trandafirul galben"


Acusi se face o saptamana de cand a fost ziua mea de nastere,adica pe 8 Aprilie si inca nu am reusit sa pun tortul pe care l-am pregatit pentru aceata zi pentru invitatii mei.
Am pregatit inainte cu cateva zile un trandafir urias galben din pasta de martipan.

Ingrediente:
Trandafir : 300 gr martipan,colorant galben



Blat:7 oua,7 linguri apa,7 linguri de ulei,
400 gr zahar,350 gr faina,3 linguri cacao,1 praf de copt

Crema: 800 ml frisca,500 gr ciocolata menaj,10 gr gelatina.
800gr(2 borcane) duceata de visine
Sirop:500 ml apa,1 esenta de rom,6 linguri zahar.
Decor:200 gr ciocolata  cu lapte Primola


 Mod de preparare:
Albusurile se bat bine impreuna cu apa.Se adauga zaharul si batem pana acesta se topeste .Se adauga si uleiul si batem pana cand bezeaua devine tare si lucioasa.
Incorporam apoi galbenusurile in bezea.
Faina,praful de copt,cacaua se adauga la compozitie pe rand cate putin si amestecam usor ca sa nu se lase.

Am copt blatul intr-o cratita pe care eu o folosesc doar la copt torturi.Este mai mare putin decat  formele cu pereti detasabil pe care le am.
 Se coace 60 min la foc mic.
 Blatul se scoate din forma cat este cald si se lasa  sa se raceasca.

Crema:
Frisca si ciocolata se pun pe foc pana cand ciocolata se topeste,fara sa fiarba insa.
 Luam de pe foc,punem capacul si lasam sa se raceasca 5-6 ore.
 Asa trebuie sa arate can este rece.
Am mixat bine pana cand a devenit cremoasa.La crema rece  am adaugat si gelatina hidratata si topita pana la 60 de gradeC.

Asamblarea tortului:
 Am indreptat putin partea de deasupra pentru ca a ramas bombata.
Am taiat apoi blatul pe doua locuri si au rezultat 3 foi de blat.
Pe primul blat insiropat cu 1/3 din cantitatea de sirop am pus  dulceata dintr-un borcan.


Peste dulceata am intins un strat de crema,alt blat,dulceata,crema si ultimul blat.
Pe lateral am decorat cu crema iar deasupra am topit 200 gr ciocolata si am decorat cu ea.


Trandafirul galben l-am pus frumos deasupra si cateva frunze realizare din pasta de lapte praf.
Iata si cateva poze de duminica.
 Impreuna cu prietena mea LIANA TOMA

Aici cand taiam tortul,Liana aprimit prima felie



Si sectiune doar ca felie nu a  mai avut nimeni rabdare sa pozez.


S-a terminat in doi timpi si trei miscari tot tortul cat a fost el de mare.Fiecare dintre musafiri a primit cate o felie mare si gata a fost.

Comentarii

Postări populare